Vart är världen på väg

God kväll.


Vart är världen på väg. Här sitter en 3åring och spelar xbox för fullt, det värsta är väl att han är rätt bra på det också. 3 år och spelar xbox! En annan hade fullt upp med att lära sig rita och vara i trotsig i denna ålder, dagens barn kan de mesta av teknikens värld bättre än 80talisterna t.o.m. Jag tycker det är helt sjukt att en 3åring sitter och spelar tv-spel, dock är denna 3åring väldigt begränsad med tv-spel. Tur är väl det. Men teknik behöver man lära sig, teknikens under. Och som förälder får man upprepa mantrat inom sig att "barn som spelar tv-spel lär sig engelska tidigare och bättre än andra barn". Ja nått positivt måste det ju föra med sig och tro det eller ej, men forskning finns att detta påstående stämmer. Dock skriver jag ingen vetenskaplig blogg därav kommer ni sakna min källförteckning. Ni får helt enkelt göra som dagens människor och googla på´t om ni vill veta mer.

Imorgon är det måndag för er som inte vet det, och jag ska vara en otroligt duktig och ambitiös student hela nästa vecka. (Ja, jag fick googla på hur man stavade till ambitiös) Ja resten av året ska jag väl vara en ambitiös student, men framför allt nästa vecka.;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0