I-landsproblem

Vuxna människor har av och till små eller större problem (petisser) i vardagen av den typ att kalla för "i-landsproblem", men jag skulle även villa slänga en känga till barnen i Sverige. De! mina vänner har definitivt i-landsproblem. För att ge er en återblick från min kväll.
5åring öppnar locket till läppvaselinet och frågar
"Mamma kan du smörja läpparna på mig först"
Mamman säger glad och vänligt
"Visst kan jag göra det".
3åringen bryter ut i kallabalik men en surläpp som hänger ner till knänen och stortjuter medans tårarna sprutar
"JAG TYCKER DET HÄR ÄR ORÄTTVIST, JAG VILL SMÖRJA LÄPPARNA FÖRST!"
Detta ledde självklart till en ännu längre och utdragen diskussion men jag tror ni fattar poängen. Jag kan inte riktigt hjälpa det men jag strök fingrarna genom hans hår och sa hur söt han var. (Ja indirekt uppmuntrade jag självklart utbrottet) Jag kan inte annat än känna lycka vid sånna här tillfällen. Att inte få smörja läpparna först är ett problem för min son!?. Ja, vad ska man säga jag har uppenbarligen lyckats.:)

För övrigt, är detta trots? Många pratar om den där magiska trotsen, jag förstår dock sällan vad de menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0